هشدار برای جوانان: در خیابان موسیقی گوش نکنید!
احمدبمانی
دیدنی ها و شنیدنی ها

نکته قابل توجه این است که تعداد تلفات در ۲۰۱۱ به نسبت همین میزان در سال ۲۰۰۴ از ۱۶ نفر به ۴۷ نفر افزایش یافته و سه برابر شده است. طبق نتایج آماری این تحقیقات، نزدیک به ۷۰ درصد از این تلفات را مردان و افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند و حدود ۱۰ درصد از این موارد افراد زیر سن ۱۸ سال بوده‌اند.

حدود ۹۰ درصد از این سوانح خطرناک در محیط‌های شهری روی داده و ۵۵ درصد از قربانیان جان خود را بر اثر بی‌توجهی به حرکت قطار در ایستگاه‌ها از دست داده‌اند. از مجموع ۱۱۶ مورد حادثه که در این گزارش قید شده است، ۸۱ مورد یعنی نزدیک به ۷۰ درصد از موارد، به مرگ افراد منجر شده است.

 

تهیه‌کنندگان این گزارش می‌نویسند: «استفاده از گوشی وسایل پخش موسیقی برای عابران به خصوص در محیطی که اتومبیل‌ها و سایر وسایل نقلیه در حرکت هستند می‌تواند خطری بزرگ برای ایمنی افراد باشد. برای تشخیص چگونگی تاثیر استفاده از گوشی بر کاهش ایمنی عابران باید پژوهش‌های بیشتری صورت بگیرد.»

 

روزنامه گاردین یادآوری می‌کند که تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود که افراد به هنگام استفاده از گوشی دستگاه‌های پخش صوت یا تلفن موبایل دچار نوعی حواس‌پرتی می‌شوند که اصطلاحا «نابینایی غیرعمدی» نامیده می‌شود.

 

توصیه‌ کار‌شناسان ایمنی ترافیک این است که افراد به شکلی از گوشی‌های پخش صوت استفاده کنند که هوشیاری و تماس آنها با حرکات و صداهای موجود در محیط اطراف کاهش نیابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

پیج رنک

دانلود آهنگ