احمدبمانی
دیدنی ها و شنیدنی ها

آنچه در کتاب های رژیم لاغری برای کاهش وزن توصیه می شود، استفاده از سرکه سیب به میزان دو قاشق غذاخوری قبل از هر وعده غذایی است.
نویسندگان این کتاب ها معتقدند با مصرف سرکه سیب که مزه خیلی جالبی ندارد ممکن است که فرد غذای کمتری بخورد. یا به عبارت دیگر، سرکه سیب ممکن است موجب کاهش اشتها در فرد شود.از طرفی برای مقابله با مزه نسبتا تند و نامطبوع سرکه سیب، برخی شرکت ها آن را به شکل قرص درآورده اند و می فروشند. با این حساب اگر مزه نامطبوع و تند سرکه سیب باعث کم خوردن غذا و به دنبال آن کاهش وزن می شود، ولی به شکل قرص درآوردنِ آن، این مزه را از بین می برد. از بین بردن مزه یعنی اینکه آنچه موجب کم شدن اشتها می شود، مزه سرکه سیب نیست!
در همین کتاب (Folk Medicine) ذکر شده است که مصرف منظم سرکه سیب موجب سوختن چربی با سرعتی بیش از ذخیره آن می شود.
ادعای دیگر این است که پکتین موجود در سرکه با کلسترول خون ترکیب شده و آن را از بدن خارج می سازد.
به هر حال همه اینها در حد حدس و گمان باقی مانده است، اما واقعیت این است که سرکه سیب موجب کاهش وزن نمی شود.
تنها مورد گزارش شده برای کاهش وزن با مصرف سرکه در سال ۲۰۰۶ بود که نشان داد افرادی که همراه با نان دریافتی شان سرکه سیب می خوردند، احساس سیری بیشتری نسبت به آنهایی داشتند که نان را خالی می خوردند. ولی این مطالعه ارزش علمی نداشت؛ چرا که: افراد شرکت کننده کسانی بودند که اعتقاد خیلی زیادی به کاهش وزن در اثر مصرف سرکه داشتند. تنها ۱۲ نفر در این مطالعه شرکت داشتند و کاهش وزن آنها در حدود یک کیلو در یک ماه بوده است.


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

فارغ از مکان و فضا و شهریه‌های سرسام آوری که توسط برخی از مهدهای کودک اخذ می‌شود، «آموزش‌های ویژه» نیز به عنوان دغدغه‌ای جدید برای والدین ایجاد شده است، دغدغه از این حیث که آموزش‌های ویژه که متناسب با فرهنگی ملی و دینی ما باشد جای خود را موسیقی و رقص داده است.......


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

۱- درباره اینترنت صحبت کنید و به آنها فرصت دهید که در کنار شما شبکه را کشف کند. از فرزند خود بخواهید که به شما نشان دهد چقدر به آنلاین بودن علاقه دارد و اگر تمایلات فرزندتان با شما یکی نبود سعی کنید شوکه نشوید.

۲ - خلاقیت کودک خود را تحریک کنید و فرزند خود را به سمت بهترین محتوای آنلاین هدایت کنید تا بتواند خلاقیت خود را توسعه دهد. کودک شما می تواند یاد بگیرد و سایتهای جدید را کشف کند، بازی کند، وبلاگ بنویسد، وب سایت بسازد و … به این ترتیب می توانید تصور ذهنی فرزندتان را توسعه دهید.

۳ - در کنار هم و با یکدیگر قوانین و موانعی را بسازید و تعیین کنید که چه وقت/ کجا/ چرا و به چه مدتی فرزند شما می تواند از تلفن همراه یا رایانه استفاده کند. شما باید یاد بگیرید که به حرفهای فرزندتان گوش دهید و قوانین عادلانه ای را تدوین کنید.

۴ - اطلاعات شخصی را حفظ کرده و به فرزند خود کمک کنید بفهمد که اطلاعات و عکسهایی که در شبکه می گذارد می توانند برای همیشه و برای همه قابل رویت باشند. به کودک کمک کنید که از بالاترین سطوح حریم شخصی در شبکه های اجتماعی استفاده کند.

۵ - به استفاده از ابزارهای کنترل شخصی فکر کنید که می توانند به طور خودکار بعضی موضوعات خاص (موضوعات غیراخلاقی، خشونت و …) را فیلتر کنند و زمان وبگردی کودک خود را محدود کنید.

۶ – از گذاشتن رایانه شخصی در اتاق کودک خود اجتناب کنید و در عوض، رایانه را در اتاق نشیمن قرار دهید. با این کار می توانید از سلایق فرزند خود در زمان وبگردی آگاه شوید.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

شما وقتی یک حافظه USB را به کامپیوتر متصل می کنید برای جدا کردن آن چه می کنید؟ در ویندوز روی دکمه Safely Remove Hardware کلیک می کنید یا در مک و لینوکس آن را Eject می کنید؟ یا اینکه بدون هیچ کدام از آنها حافظه را از کامپیوتر جدا می کنید؟ به نظر شما انجام این کار لازم است یا نه؟
کاربران مک و لینوکس همیشه دکمه Eject را می بینند اما موضوع در مورد ویندوز به نظر کمی عجیب می رسد. گاهی اوقات گزینه جدا کردن امن وجود دارد و گاهی اوقات آنقدر ها هم دم دست نیست. در ادامه متوجه می شوید که چرا ویندوز در این مورد متفاوت عمل می کند.

 

ماجرای کش نوشتن اطلاعات
جدا کردن حافظه فلش وقتی که کامپیوتر بیچاره مشغول نوشتن اطلاعات روی آن است اصلا کار اخلاقی نیست و ممکن است سبب شود که اطلاعات شما خراب بشوند. به صورت پیش فرض بسیاری از سیستم عامل ها دارای امکانی هستند که به آن کش (Cache) نوشتن اطلاعات می گویند تا سرعت بیشتری داشته باشند.
وقتی شما اطلاعاتی را روی یک درایو دیگر مثلا روی یک فلش کپی می کنید، سیستم عامل ابتدا صبر می کند تا این درخواست ها به میزان معینی برسد و همه آنها را با هم انجام بدهد. (به خصوص برای کپی کردن فایل های کوچک) وقتی شما دکمه Eject را میزنید در واقع به سیستم عامل می گویید که این کش را خالی کند و کارهای در لیست انتظار را به پایان برساند. بنابراین اگر بدون زدن این دکمه، حافظه را جدا کنید ممکن است برخی کارهای انجام نشده باقی مانده باشد و اطلاعاتی را از دست بدهید.

چرا ویندوز متقاوت است؟
سیستم عامل مک و لینوکس از سیستم کش برای نوشتن اطلاعات به صورت پیش فرض برای تمام درایو ها استفاده می کنند. اما ویندوز در این مورد کمی متفاوت عمل می کند و این امکان را برای درایوهایی که به عنوان removable شناسایی می کند غیرفعال می کند. چرا که به این نتیجه رسیده که ممکن است افراد بدون اینکه به این پیچیدگی ها توجه کننده حافظه را از کامپیوتر جدا کنند! بنابراین با این کار احتمال آسیب دیدن به اطلاعات شما کمتر می شود.
به همین خاطر است که شما برای بعضی از حافظه های یو اس بی گزینه Safely Remove Hardware را نمی بینید. چون ویندوز آن را به عنوان یک حافظه پرتابل شناسایی کرده و برای آن سیستم کش را خاموش کرده تا با خیال راحت حافظه را متصل و هر وقت که خواستید از کامپیوتر جدا کنید!

 

اما با این وجود ویندوز همچنان بعضی از حافظه های فلش را به عنوان removable نمی شناسد و به همین دلیل برای آن امکان کش نوشتن اطلاعات را روشن می کند تا سرعت بیشتری داشته باشد. برای همین شما برای برخی حافظه های فلش دکمه جدا کردن امن را فعال می بینید.
در واقع در سیستم عامل ویندوز ۷ شما می توانید خودتان این تنظیم را برای هر کدام از حافظه های فلش تان جداگانه تنظیم کنید. کافی است به Device Manager رفته و در بخش Disk Drives روی درایو مورد نظرتان کلیک راست کنید و در بخش Properties روی برگه Policies گزینه Quick Removal را انتخاب کنید تا بتوانید از این به بعد این حافظه را سریع تر از کامپیوتر جدا کنید.

به هر حال…
دانستید که بر خلاف لینوکس و مک، سیستم عامل ویندوز به شما این امکان را می دهد که بتوانید با خیال راحت تر بدون زدن یک دکمه اضافی، حافظه فلش را از کامپیوتر جدا کنید. اما ماجرا فقط در مورد کش نوشتن اطلاعات نیست. گاهی اوقات یک نرم افزار مشغول استفاده از یک فایل روی حافظه شما است و در چنین مواقعی این امکان ویندوز هم دیگر به درد شما نمی خورد. بنابراین بهترین کار این است که کاربر هر سیستم عامل که هستید حافظه های یو اس بی را با یک کلیک و با خیال راحت از کامپیوترتان جدا کنید.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

برای نگهداری بهینه و تمیز کردن لپ تاپ، خالی از فایده نیست که نیم نگاهی به این مطلب بیندازید. صفحه کلید قسمتی از لپ تاپ است که بیشتر از بقیه قسمت ها در معرض کثیف شدن قرار می گیرد. بنابراین اگر تا امروز از روکش های پلاستیکی محافظت از صفحه کلید استفاده نکرده اید، همین امروز یکی تهیه کنید! تمیزی صفحه نمایش لپ تاپ نیز به دلیل اینکه جلوی دید شما قرار گرفته است، اهمیت ویژه ای دارد.

 


 

برای تمیز کردن LCD بهتر است محلول شوینده مخصوص LCD خریداری کنید. اگر نمی خواهید از محلول استفاده کنید، توصیه می شود از چیزی به غیر از آب استفاده نکنید.
هرگز محلول یا آب را روی سطح LCD اسپری نکنید و به جای این کار، پارچه خشک و تمیز را در یک دست بگیرید و با دست دیگر آنقدر که پارچه مرطوب شود روی آن اسپری بپاشید و با آن LCD یا بدنه دستگاه را تمیز کنید. تمیز کردن پورت ها نیز اهمیت زیادی دارد و باید با اسپری هوای فشرده انجام شود. برای تمیز کردن گوشه های تاچ پد نیز بهترین وسیله گوش پاک کن است.
برای تمیز کردن قطعات داخلی و سطح اتصال باتری از اسپری های هوا استفاده کنید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که مستقیم روی هواکش هایی که فن دارند اسپری شدید انجام ندهید. برای تمیز کردن درایو نوری نیز می توانید از فرچه های تمیزکننده لنز یا یک دستمال با کمی محلول استفاده کنید.

در مورد باتری لپ تاپ نیز باید توجه داشته باشید زمانی که از برق شهر برای تامین انرژی آن استفاده می کنید، بهتر است باتری را جدا و در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید. یکی از مهم ترین دلایل تهیه نوت بوک توسط شما خاصیت قابل حمل بودن و داشتن عمر باتری زیاد است. برای اینکه باتری بهترین کارکرد و عمر را داشته باشد، باید اولین بار که نوت بوک را روشن می کنید آن را صددرصد شارژ کرده (بین ۱ تا ۲ ساعت)، سپس اجازه دهید تا باتری کار کند تا تخلیه شود به طوری که به ۱۰ درصد ظرفیت برسد.
این کار را ۲ الی ۳ مرتبه تکرار کنید تا کلیه سلول ها قابلیت نگهداری شارژ را به دست آورند. چنانچه همیشه از برق برای روشن بودن دستگاه استفاده می کنید، باتری را صددرصد شارژ کرده، آنرا از دستگاه جدا و هفته ای ۱ الی ۲ بار شارژ کنید. دقت کنید وقتی باتری صد درصد شارژ شده است، نباید به برق وصل شود یا در شارژ بماند.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

 

مواد لازم برای یک سالاد پنج نفره:

روغن زیتون ۴قاشق غذاخوری

ارده ۳قاشق غذاخوری

نخود پخته ۱پیمانه

نمک، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه:
نخود را از یک شب قبل خیسانده و بپزید سپس با مواد دیگر در مخلوط کن ریخته تا خوب با هم مخلوط شوند و به سسی یکنواخت برسند اگر با این میزان، سس کمی شل بود و مایل بودید سسی سفت تر داشته باشید نخود آن را به یک و نیم پیمانه برسانید.
این سس بر روی یک سالاد سبزیجات همراه با جوانه بسیار خوشمزه خواهد بود.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

مواد لازم:
تخم مرغ ۳ عدد بزرگ * ماست خامه ای ۱۰۰ گرم * نمک کمی * آرد به میزان لازم *
مواد لازم میانی : پودر پسته ۲۰۰ گرم * شکر ۲ ق.س * هل ۴/۱ ق.چ *
مواد لازم شربت : شکر ۵۰۰ گرم * گلوگز ۱ ق.س * آب ۲۵۰ میلی لیتر * آب لیموی تازه ۱ ق.چ *

طرز تهیه:
تخم مرغ ، نمک و ماسه خامه ای را با هم مخلوط می کنیم. آرد را به تدریج اضافه می کنیم تا جایی که خمیر شود. سپس خمیر را به ۶ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و استراحت می دهیم. بعد از باز کردن هر قسمت را از وسط به دو نصف تقسیم می کنیم. مواد میانی را می ریزیم و به وسیله وردنه نازک لوله می کنیم و به وسیله دو انگشت از دو طرف چین می دهیم. وردنه را خارج می کنیم و به اندازه ی دلخواه برش می دهیم. . روی برش ها را با برس کره آب شده می زنیم. خمیرها را در سینی فر می چینیم و در فر گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا جایی که طلایی شود. بعد از پخت باقلواها را در شربت غلیظ شده می اندازیم.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

تیرامیسو در اصل یک دسر ایتالیایی است، ولی در حال حاضر یک دسر بین المللی محسوب شده و در تمام دنیا سرو می شود…

مواد لازم:
نان لطیفه (لیدی فینگر) ۲۵ تا ۳۵ عدد
پنیر خامه ای بی نمک (ماسکارپونه) ۴۰۰ گرم
پودر قند ۶ قاشق سوپخوری
خامه شیرین شده ۳۰۰ گرم
محلول قهوه ۱ پیمانه
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ ۴ عدد
شکلات رنده شده ۵۰ گرم
بادام پرک تست شده به میزان لازم برای تزیین به دلخواه

طرز تهیه:
ابتدا زرده های تخم مرغ را با پودر قند و وانیل را مخلوط کنید و به کمک همزن برقی با روش بن ماری (حرارت غیرمستقیم) ۱۵ دقیقه بزنید تا کاملاً لیمویی و کشدار شود.
محلول قهوه را که شامل یک پیمانه آب جوش و ۳ قاشق سوپخوری نسکافه است به این ترتیب آماده کنید که آب جوش را با نسکافه مخلوط کنید و اجازه دهید محلول سرد شود.
خامه شیرین شده را نیز با همزن جداگانه بزنید تا کاملاً فرم بگیرد و سفت شود
پنیر خامه ای را با همزن بزنید تا یکدست و صاف شود. سپس مخلوط زرده تخم مرغ، پودر قند و وانیل را بیفزایید و در نهایت، خامه فرم گرفته را نیز بریزید.
یک ظرف مناسب بلوری انتخاب کنید و کف ظرف را با نان های لطیفه که آغشته به محلول قهوه است بپوشانید. نان های لطیفه را به این ترتیب آماده کنید که آنها را از یک طرف با محلول قهوه مرطوب نمایید.

دور تا دور ظرف را هم مقداری شکلات رنده شده بریزید و سپس از مایه فوق که آماده کرده اید مقداری روی نان ها بریزید و دوباره روی مایه پنیر را با نان لطیفه آغشته به محلول قهوه بچینید و مقداری شکلات رنده شده دور تا دور ظرف بریزید. این عمل را دوباره تکرار کنید تا مواد پنیری تمام شود.
در آخر، روی تیرامیسو مقداری شکلات رنده شده و بادام پرک و تست شده بریزید.
لازم است این دسر، حتماً یک شب در یخچال بماند تا کاملاً سفت شود.
تیرامیسو انواع گوناگونی دارد و بعضی از تیرامیسوها بدون تخم مرغ تهیه می شوند. همچنین در برخی هم از زرده استفاده می شود هم از سفیده تخم مرغ و برخی فقط با سفیده تهیه می شود.
در برخی موارد به جای نان لطیفه، از بیسکویت لیدی فینگر استفاده می شود. در تهیه این دسر، در ایران بیسکویت لیدی فینگر به نام نان لطیفه معروف است.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

فصل پاییز زمان بسیا مناسبی برای تهیه ترشی و انواع شور هست. در اینجا یک نوع شور بسیار خوشمزه و لذیذ را به شما اموزش می دهیم….

مواد لازم :

خیار ، کرفس ، گل کلم ، هویج، سبزیجات معطر شامل تلخون، شبت، سیر ، فلفل سبز تند ، سرکه ، پودر گل پر

طرز تهیه:
ابتدا ظرف های مخصوص را به خوبی شسته و خشک کنید، سبزیجات فوق را به جز خیار، گل کلم، سیر و فلفل خرد کرده و پس از شست وشو در معرض هوا قرار دهید تا کاملاً خشک شوند، فلفل ها و خیارها را به صورت درسته و گل کلم ها را نیز به همان ترتیب با حفظ فرم اصلی با دست از یکدیگر جدا کنید تا به صورت گل کلم های کوچکی درآیند. خرد کردن گل کلم ها با چاقو زیبایی شور را از بین می برد.

سیرها را نیز به حالت حبه ای مورد استفاده قرار دهید. سبزیجات معطر را نیز پاک کرده و خوب بشویید سپس به قطعات حدود ۱۰ سانتی متری با ساقه خرد کنید. پس از آنکه کلیه مواد آماده شد، خیار و سبزیجات دیگر شامل گل کلم، هویج، کرفس همچنین سبزیجات معطر، سیر، فلفل و پودر گل پر را به صورت لایه لایه درون ظرف قرار دهید به ترتیبی که یک ردیف مواد شور و ردیف دیگر با سبزیجات معطر، سیر، فلفل و پودر گل پر پر شود. سپس قابلمه ای را از آب پر کرده و به میزان هر ۲ لیوان آب ۱ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. در ضمن در صورت تمایل به مواد فوق می توانید مقداری سرکه نیز بیفزایید، سرکه طعم خوبی به شور می دهد.

برای هر شیشه یک کیلوگرمی شور، نصف استکان سرکه کافی است. البته میزان سرکه رابطه مستقیمی با ذائقه افراد دارد. در صورتی که نمی خواهید از سرکه استفاده کنید، آب را درون قابلمه آلومینیویی بجوشانید زیرا که در غیر این صورت قابلمه سیاه خواهد شد.پس از آنکه محلول آب و نمک و در صورت تمایل سرکه به نقطه جوش رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برای مدت کوتاهی صبر کنید تا دمای آن پایین تر آید. هنگامی که دما از ۱۰۰ درجه سانتی گراد به ۸۰ یا ۷۰ درجه رسید یا به اصطلاح از حرارت افتاد، محلول حاصل را درون ظرف پر از مواد شور تا اندازه ای بریزید که ظرف لبالب با محلول پر شده و روی سطح مواد را کاملاً بپوشاند. سپس در ظرف را محکم بسته و دو یا سه روز در محلی گرم و در صورت امکان در مقابل تابش خورشید قرار دهید. پس از طی این مدت زمان آن را به یخچال یا محل سرد دیگری منتقل کنید.

چند نکته مهم:
۱ _ مراقب باشید تمام مواد و حتی ظرف آنها خوب خشک شده باشند. وجود نم و قطره ای آب سبب کپک زدن شور شما خواهد شد

۲ _کاربرد ظروف شیشه ای از ظروف پلاستیکی بهتر است .

۳ _ برخی معتقدند استفاده از چند عدد نخود خام در لابه لای مواد، سرعت آماده شدن شور را بالا می برد.

۴ _ عده ای با قراردادن تکه ای نان سنگک بر روی کلیه مواد و در دهانه ظرف از آن به عنوان مخمر استفاده می کند .

.۵ _ برای انداختن خیارشور، از خیارهای سالم و ترد استفاده کنید. نحوه درست کردن خیارشور نیز همان روش فوق است.

۶ _ به سبزیجات معطر یاد شده برگ کرفس و گشنیز هم می توان اضافه کرد.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

بین خانواده ترشی جات , ترشی های محلی از اهمیت زیادی برخوردارن مخصوصن هم که اگه خیلی پر خاصیت و خوشمزه باشن ! بیشتر ترشی ها تقریبن هیچ ویتامینی ندارن و تنها خاصیتشون به علت وجود سرکه , و یا موادی که داخل سرکه قرار میگیره , مثل سیر , باعث تصفیه کردن خون و ضد سرطان بودنشون میشه و اینکه اگه به همراه غذاهای سنگین و چرب مصرف بشن , به هضم اونها کمک میکنن ! اما ترشی ای که اینجا توضیح میدم تقریبن میشه اونو نوعی دارو نامید که خاصیت ضد فشار خون و ضد چربی خون , ضد سرطان و ضد میکروب و هضم کننده غذا رو داره و از همه مهمتر بسیار ملایم و خوش طعم هست و موادش در همه فصل سال و در هر جایی پیدا میشه و همه اینها رو در ترشی نازخاتون با اصلیت مازندرانی پیدا میکنین . یک توضیح هم بدم و اونم اینه که این ترشی رو معمولن با عدس پلو میخورن .


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad






برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط bemani ahmad



برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad
هیچ چیزی شانسی به دست نیامده و همه چیز حاصل تلاش، فداکاری و اندک شانس بوده است.


ستاره پرتغالی رئال مادرید گفت: هنوز به روزهای اوج فوتبالم به عنوان یک بازیکن نرسیده‌ام.

کریستیانو رونالدو در گفت‌وگو با تی وی آی با بيان اين مطلب افزود: امیدوارم سال به سال بهتر شوم. من هنوز به اوج روزهای فوتبالی‌ام نرسیده ام. همه اینها بستگی به خیلی چیزها دارد. سال آینده از نظر روانی در سطح بهتری خواهم بود.

برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad
سرانجام کشور از وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل نزدیک بیست روزه بیرون آمد. در این مدت، رخدادهای مهمی در حوزه‌های گوناگون جامعه ایرانی اتفاق افتاد. گزارش تصویری حاضر، مروری است بر آنچه در ایام تعطیلات نوروزی در ایران رخ داده است.
 
سال 91 نیز مانند هر سال دیگری در ایران با تعطیلاتی نسبتا طولانی آغاز شد و تازه نیمه فروردین است که به تدریج اوضاع به روال عادی خودش برمی‌گردد. در این مدت، اما اخبار و تحولات گوناگون جامعه ایرانی، هیچ گاه از حرکت باز نایستاد و در این تعطیلات هم اتفاقاتی مهمی رخ داد که برخی از این اخبار تلخ و گاهی هم شیرین بود. برخی هم اخبار به معنای واقعی تلاش برای ایجاد رویکردی تازه در جامعه ایرانی بود.

برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad
نتایج نظرسنجی یک سایت مسافرتی بین‌المللی نشان داد
فرانسوی‌ها؛ بی‌ادب‌ترین و برزیلی‌ها؛ مؤدب‌ترین ملت جهان
 

 نتایج نظرسنجی یک سایت مسافرتی بین‌المللی نشان داد که فرانسوی‌ها بی‌ادب‌ترین و برزیلی‌ها مؤدب‌ترین ملت جهان به شمار می‌آیند.

خبرگزاری فارس: فرانسوی‌ها؛ بی‌ادب‌ترین و برزیلی‌ها؛ مؤدب‌ترین ملت جهان

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در این نظرسنجی فرانسوی‌ها با در اختیار داشتن 19درصد آرا از سوی همسایگان اروپایی خود، گستاخ‌ترین شهروندان جهان به‌ویژه در هنگام برخورد با گردشگران خارجی شناخته شدند.

بر این اساس رده‌های دوم و سوم بی‌ادب‌ترین ملت‌های جهان را روس‌ها و انگلیسی‌ها در اختیار دارند؛ آلمانی‌ها نیز در رتبه چهارم قرار گرفتند.

یکی از نکات جالب در این نظرسنجی قرار گرفتن چینی‌ها در رده پنجم بی‌ادب‌ترین‌ها بود که کاملا با چهره شناخته شده این کشور در سطح بین‌المللی متفاوت است.

کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، لهستان و ترکیه رده‌های ششم تا دهم این نظرسنجی را به خود اختصاص دادند و در سوی دیگر شهروندان برزیلی و فیلیپینی نیز مودب‌ترین‌ها شناخته شدند.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

تقریبا دو سال از شروع آزمایش اتومبیل های بدون راننده گوگل می گذرد و کم کم زمان آن رسیده که شاهد ورود آنها به بازار باشیم. حال یک مرد نابینای کالیفرنیایی نام خود را به عنوان اولین مشتری این اتومبیل ثبت کرده است. وی در اولین رانندگی خود بعد از سالها (از زمانی که ۹۵ درصد بینایی اش را از دست داده)، با یک دستگاه تویوتا Prius مجهز به سیستم کنترل خودکار گوگل به رستوران Taco Bell رفته، سپس لباسش را از خشک شویی گرفته و به خانه برگشته است.

وی می گوید: «این ماشین می تواند زندگی مرا تغییر دهد و به من استقلال و امکان تصمیم گیری جهت رفتن به مکان های مختلف را، بدون نیاز به کمک دیگران بدهد.» گوگل در اقدامی جالب این مشتری تازه خود را «self-driving car user #0000000001» نامیده است که نشان از بلند پروازی این شرکت در پروژه ماشین بدون راننده دارد: کاربر شماره ‪#‬0000000001 اتومبیل راننده-خودکار!

گوگل ویدیوی اولین سفر آقای ماهان را در اکانت گوگل پلاس خود منتشر کرده و اعتقاد دارد که این اتومبیل می تواند کمک بزرگی برای نابینایان و افراد دچار ناتوانی های مختلف باشد. این شرکت می گوید: «هنوز چیزهای زیادی باقی مانده که باید طراحی و تست شوند. اما ما تا اینجا بیش از ۳۲۱هزار کیلومتر سفر تحت کنترل و رانندگی کامپیوتر را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم. این موضوع پشتوانه عظیم و تجربه بزرگی است که می تواند حامی ما در ادامه این راه باشد»

به نظر شما چنین اتومبیل هایی تا چه حد می توانند کاربردی باشند؟ چه استفاده های دیگری را در آینده برای آنها پیش بینی می کنید؟


 


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

موفقیت پسر عابدزاده در فوتبال آمریکا

پسر احمدرضا عابدزاده در آمریکا پله‌های ترقی را طی می‌کند.
 امیر عابدزاده که در تیم لوس‌آنجلس بلوز بازی می‌کند، در تیم بزرگسالان این تیم فیکس شده. او فصل آینده در این تیم فیکس خواهد بود. مسابقات لیگ آمریکا از شهریور شروع می‌شود. امیر عابدزاده ظاهرا به دروازه‌بان اول این تیم تبدیل شده است. خبر جالب در مورد او این است که در بازی دوستانه تیم لوس‌آنجلس بلوز با تیم ملی زیر 18 سال آمریکا که اخیرا برگزار شده، امیر عابدزاده 90 دقیقه در ترکیب تیمش بوده که آن‌ها توانسته‌اند تیم ملی زیر 18 ساله‌های آمریکا را با نتیجه 5 بر یک شکست بدهند.
لوس‌آنجلس بلوز قبل از عید هم جلوی تیم ملی مکزیک بازی کرده بود که در نیمه اول امیر عابدزاده بازی کرد و گل نخورد، اما در نیمه دوم که یک دروازه‌بان دیگر جایگزینش شده بود، دو گل خورد و آن‌ها مسابقه را با نتیجه دو بر یک باختند


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad
تازه‌ترین گزارش واحد اطلاعات اكونوميست از رسیدن نرخ بيكاري ايران به 15 درصد طی سال‌ جاری حكايت مي‌كند.

اكونوميست در گزارش ماه مارس 2012 خود نيروي كار ايران در سال گذشته را 26 ميليون و 400 هزار نفر و نرخ بيكاري را 14.1 درصد اعلام و پيش‌بيني كرد كه اين شاخص‌ها در سال جاري به ترتيب 17 ميليون نفر و 15 درصد خواهد بود.

انتظار مي‌رود طي دو سال آينده نيروي كار ايران به ترتيب معادل 27 ميليون و 700 نفر و 28 ميليون و 400 هزار نفر باشد و این در حالی است که نرخ بیکاری در این دو سال به ترتیب 15 و 15.5 درصد پیش‌بینی شده است.

در سال 1394 شمار افراد داراي شغل ايران به 29 ميليون و 100 هزار نفر خواهد رسيد كه اين ميزان براي سال 1395 معادل 29 ميليون و 700 هزار نفر پيش‌بيني شده است.

در همين حال عنوان شده است كه نرخ بيكاري در سال 1394 برابر با 15.1 درصد خواهد بود كه با اندكي افزایش در سال پس از آن به 16.3 درصد مي‌رسد.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad
1- بيشترين توليد پسته

2- بيشترين توليد خاويار

3- بيشترين توليد خانواده توت

4- بيشترين توليد زعفران (80% کل توليد جهانی)

5- بيشترين توليد زرشک

6- بيشترين توليدميوه آلويي (از قبيل شفت وگيلاس وغيره )

7- بالاترين دمای ثبت شده روی سطح زمين (70.7 درجه سانتيگرد در کوير لوت)

برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

گروهی از پژوهشگران اسپانیایی در بررسیهای خود نشان دادند که غذاهای فوری (فست فود) منجر به بروز اختلالات افسردگی می شود.

دانشمندان دانشگاه لاس پالاماس و دانشگاه گرانادا دریافتند که اصطلاح غذاهای فوری یا فست فود نه تنها موجب چاقی می شود بلکه می تواند به افسردگی مصرف کنندگان این نوع غذاها منجر شود.

نتایج پژوهشهای این محققان حاکی از آن است که مصرف زیاد اسنک، شیرینهای آماده و نوشابه های گازدار 51 درصد خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج در یک دوره زمانی مشخص نوع رژیم غذایی و حالت سلامت روحی و ذهنی حدود 9 هزار نفر را تحت کنترل قرار دادند.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

اس ام اس اشعار زیبا ویژه فاطمیه + والپیپر

شمع شب افروز حیدر میرود سوی جنان

با دلی بشکسته و با قامتی همچون کمان

پرگرفته مرغ باغ آرزوهای علی

در غمش خون گرید امشب دیده هفت آسمان

.

.

.

طپشهای دلم روبه رکود است

دلم مشغول آن یاس کبود است

نشانی های اورا جمع کردم

چه سازم سرسرایم پرزدود است

.

.

.

یاس باغ مصطفی بعد ازپدرخشکیده شد

از جفای ظالمان برگ وبر او چیده شد

آنقدر در ماتم بابا زجان ناله کشید

قوت هر روز وشب زهرا سرشک دیده شد

.

.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad
ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:آزادگان موصل2, توسط bemani ahmad

 اولین اتوبوس سوپر در دبی واین اتوبوس سوپر در دبی برای سفر از دبی به ابوظبی با سرعت 250 کیلومتر در ساعت

 
 

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, توسط bemani ahmad

پیج رنک

دانلود آهنگ